آسیاب چکشی

آسیاب چکشی (Hammer mill)

آسیاب چکشی چیست؟

آسیاب چکشی یک دستگاه صنعتی است که برای خرد کردن مواد استفاده می شود . این دستگاه شامل یک دستگاه تغذیه ، یک دستگاه ضربه دهنده (چکشی) و یک سیستم خروجی است.

زمانی که مواد به داخل دستگاه تغذیه وارد می شوند در یک سرعت ثابت به دستگاه ضربه دهنده رسیده و توسط چکش ها مورد ضربه قرار می گیرند . این ضربات موجب شکسته شدن مواد وخرد شدن آنها می شود.

پس از خروج از دستگاه ضربه دهنده ، مواد خرد شده به سیستم خروجی منتقل می شوند تا بعدا برای مصارف مختلف به کار بروند.

آسیاب چکشی جزو اولین محصولاتی بود که شرکت ماشین سازی نورمندی تولید کرده است.بیش از 40 سال است که ما در زمینه ساخت ماشین آلات صنعتی در حوزه صنایع غذایی و دام وطیور تجربه داریم و در این راستا مهندسان ما طرح های نوآورانه و تخصصی را در زمینه پیشرفت کسب وکار شما ارائه می دهند تا بازگشت سرمایه شما در کوتاه ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

کاربرد آسیاب چکشی

آسیاب چکشی یکی از انواع دستگاه های خردکننده است که برای خرد کردن مواد جامد به کار می رود.این دستگاه به صورت عمده در صنایع مواد غذایی ، داروسازی ، شیمیایی و کشاورزی (برای خرد کردن خوراک دام، غلات ، نیشکر و …) مورد استفاده قرار می گیرد.آسیاب چکشی معمولا برای خردکردن مواد سفت و غیر قابل خرد شدن مثل گیاهان دارویی ،فلزات ،ظروف شیشه ای ، مصالح ساختمانی مانند سیمان و بلوک های آجری ، موادغذایی مانند :ذرت ، گندم، جو ، آرد، شکر ، نمک و غیره استفاده می شود.

مزایای استفاده از آسیاب چکشی

آسیاب چکشی یکی از ابزارهای مهم در صنعت است که با استفاده از چکش ها مواد را خرد می کنند .برخی از مزایای استفاده از آسیاب چکشی عبارتند از :

  1. دارای قابلیت خرد کردن مواد با اندازه های مختلف
  2. دقت بالا در خرد کردن مواد بدون افت اندازه و جلوگیری از هدر رفت مواد
  3. کاهش هزینه ها: با خرد کردن مواد با استفاده از آسیاب چکشی می توان هزینه هایی را کاهش داد که ممکن است با روش های دیگر خرد کردن لازم باشد.
  4. نیاز به تعویض قطعات به ندرت به وجود می آید زیرا آسیاب چکشی دارای ساختاری ساده است این مساله باعث صرفه جویی در هزینه ها نیز می شود.
  5. قابلیت تنظیم سرعت:آسیاب چکشی دارای قابلیت تنظیم سرعت است که این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا با توجه به نوع مواد مختلف سرعت مورد نیاز را انتخاب کنند

آسیاب چکشی یکی از انواع ماشین آلاتی است برای خرد کردن مواد جامد به کار می رود . در زیر به برخی از مراحل نصب ، کالیبره کردن و کار با آسیاب چکشی اشاره می کنیم:

  1. نصب شاسی: شاسی ماشین آلات آسیاب باید بر روی زمین صاف و مسطح نصب شود.
  2. اتصال الکتریکی:باید از اتصال الکتریکی مناسب استفاده شود تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.
  3. نصب شفت:شفت آسیاب را روی رولبرینگ وارد کنیم . طول شفت باید مطابق با دستورالعمل تعیین شده هر دستگاه باشد.
  4. تعیین فاصله بین شفت و محفظه: فاصله باید با کمک هدرینگ مناسب تعین شود که این مساله به کاربرد آسیاب و مواد استفاده شده بستگی دارد .
  5. نصب محافظ استاندارد:محافظ با هدف حفاظت از سلامت کاربران باید برروی دستگاه نصب شود.
  6. تنظیم سرعت:سرعت آسیاب بسته به موادی که قراراست مورد غربالگری قرار گیرد باید تنظیم شود تا مواد به درستی خرد شوند.
  7. کنترل حرارت:داغی وحرارت آسیاب باید مورد توجه باشد تا بتوان از جریان هوا نیز برای پراکندن مواد استفاده کرد.
  8. نظافت و نگهداری: بازبینی دستگاه در طول دوره های مرتب در حفظ کارآیی دستگاه بسیار موثر است.

ماشین سازی نورمندی قبل از تحویل دستگاه روش کار را کاملا  به اپراتور آموزش می دهد و در طول کار با دستگاه می توانید از خدمات مشاوره ما به صورت رایگان بهره ببرید.

 

ویژگی های مهم آسیاب چکشی ساخت ماشین سازی نورمندی

  • ساخت بادوام و سنگین که برای عملکرد عالی و طول عمر طولانی طراحی شده است.
  • از تمام صفحه غربال برای غربال گری استفاده می شود.
  • دهانه های چکش در انواع اندازه ها برای تنظیم پارامترهای هر برنامه سفارشی سازی می شود.
  • دارای روتورهای متقارن ، دقیق و متعادل است .
  • دارای بلبرینگ های بادوام که طول عمر دستگاه را افزایش می دهد.
  • دارای درهای بزرگ که کار تمیز کردن و نگهداری را ساده و سریع می کند.

شرکت ماشین سازی نورمندی  فعالیت گسترده خود را با شناخت نیازهای روز صنعت خوراک دام ، طیور  کشور عزیزمان با رعایت اصول صحیح مهندسی و بهره گیری از استانداردهای بین المللی اقدام به طراحی ، نصب ، راه اندازی و فروش ماشین آلات به روز تولید خوراک دام ، طیور کرده است.

مدیران این شرکت تا کنون توانسته اند در راستای پیشرفت صنعت خوراک ، تکنولوژهای نوین ماشین آلات خوراک از جمله خط تولید کارخانه جات خوراک دام ، طیور را به صنعت دام ، طیور کشور ارائه نمایند.

این شرکت همواره به کسب رضایت مشتری اهمیت ویژه ای داده و خط مشی خود را براساس رعایت و حمایت از حقوق مشتریان قرار داده است به طوری که مشتریان می توانند سالهای متمادی به داشتن محصولات و خدمات ماشین سازی نورمندی متکی باشند و براین امید است که به لطف و یاری خداوند منان وتلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر پرسنل عضو این شرکت گام های بلندی را در جهت رشد و شکوفایی صنعت دام وطیور ایران عزیزمان برداشته باشد.
جهت خرید یا سفارش محصول و مشاوره رایگان لطفا اینجا کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *